Reklamacje i zwroty

  • Uszkodzona zawartość przesyłki lub braki w zawartości spowodowane uszkodzeniem paczki

W chwili odbioru przesyłki należy dokładnie sprawdzić jej stan oraz zawartość. Jeśli stwierdzone zostaną uszkodzenia lub braki w przesyłce, należy sporządzić protokół szkodowy z kurierem doręczającym. Bardzo ważne jest, aby w protokole tym opisać stan faktyczny przesyłki w chwili odbioru [zdarza się że kurierzy wymuszają podpisanie wypisanego przez siebie protokołu w którym to opisany stan zabezpieczenia przesyłki lub rodzaj uszkodzeń nie jest zgodny ze stanem faktycznym]. Pamiętaj, zawsze masz prawo sprawdzić w obecności kuriera stan i zawartość paczki. Następnie poinformuj nas o tym fakcie e-mailem wraz z dołączonym skanem protokołu szkodowego, skontaktujemy się z Tobą i ustalimy szczegóły dalszej realizacji zamówienia oraz likwidacji szkody przez firmę kurierską. Zwróć uwagę, że protokół szkodowy to Twoje jedyne potwierdzenie, że paczka dotarła do Ciebie uszkodzona, żądaj go od kuriera bezwzględnie i bezzwłocznie.

 


  • Otrzymałem inny produkt, niż ten który zamówiłem - co zrobić?

Jeśli w otrzymanej przesyłce znajduje się inny produkt niż ten który zamówiłeś należy niezwłocznie skontaktować się z nami - telefonicznie jeśli zamówienie było złożone u konsultanta lub e-mailem jeśli robiłeś zakupy w sklepie online CEMASZ.PL. Proces wyjaśniania znacznie przyspieszy jeśli dołączysz do wiadomości zdjęcie otrzymanego towaru oraz całej paczki. Ułatwi nam to odnalezienie błędu i jego szybką naprawę.

 


  • Część jest wadliwa - co teraz?

Pobierz i wypełnij formularz reklamacyjny a następnie odeślij go do nas na adres reklamacja@cemasz.pl lub pocztą na adres: CEMASZ Sp. z o.o., Mechaników 9, 44-109 Gliwice.

 


  • Zwrot towaru

 - zakup konsumencki - zamówienie w sklepie online CEMASZ.PL lub bezpośrednio u konsultanta

Zwrot/odstąpienie od umowy zawartej na odległość dotyczy tylko i wyłącznie Konsumentów.
Do zwrotu konieczne jest pisemne/e-mail powiadomienie o odstąpieniu od umowy w terminie 14 dni od daty otrzymania przesyłki.
Zwrot jest możliwy tylko dla umów zawartych na odległość.
Od daty zgłoszenia o odstąpieniu masz 14 dni na zwrot towaru.
Towar wysyłasz na swój koszt.

 - zakup na podmiot gospodarczy

zamówienie przez sklep online CEMASZ.PL → Pobierz, wypełnij Formularz Zwrotu Towaru a następnie odeślij do nas e-mailem.
zamówienie bezpośrednio u konsultanta  → Zadzwoń do nas! Niezwłocznie otrzymasz pomoc i niezbędne informacje w tym zakresie.

 


  • Przygotowanie produktów do odesłania

Części:

1. zwracane części umieść w oryginalnych opakowaniach wraz z etykietą - ułatwi nam to identyfikację zwracanych części
2. zabezpiecz części wewnątrz przesyłki przed przemieszczaniem się
3. elementy delikatne zabezpiecz przed uszkodzeniem przez pozostałą zawartość przesyłki
4. umieść zawartość w opakowaniu zewnętrznym
5. użyj wypełnienia aby zabezpieczyć przesyłkę wewnątrz opakowania
6. zaklej i zabezpiecz przesyłkę do transportu
7. nadaj przesyłkę i zachowaj dowód nadania
8. poinformuj nas kto dostarcza przesyłkę oraz kto jest jej nadawcą

 

Szyby:

1. szybę umieść w kartonie lub skrzyni w taki sposób aby nie dotykała żadnej krawędzi ani ściany opakowania

2. zabezpiecz szybę przed przemieszczaniem się wewnątrz opakowania



 

3. zamknij skrzynię lub karton
4. zamknij skrzynię lub kartonsprawdź czy szyba nie przemieszcza się wewnątrz opakowania [potrząśnij, obróć w każdą możliwą stronę]
5. jeśli szyba przemieszcza się wewnątrz opakowania - wróć do punktu 2
6. umieść na opakowaniu zewnętrznym oznaczenia / naklejki OSTROŻNIE SZKŁO oraz inne wymagane przez przewoźnika
7. sporządź oświadczenie o stanie przesyłki
8. nadaj przesyłkę i potwierdź oświadczenie o stanie przesyłki
9. zachowaj dowód nadania i oświadczenie
10. poinformuj nas kto transportuje szybę oraz kto jest jej nadawcą